email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Ce ar trebui sa stii cu privire la Evaluarea pentru impozitare a cladirilor in 2019

Impozitarea cladirilor detinute de persoane juridice

In acest articol vom pune accentul pe impozitul pe cladiri ce este datorat de persoanele juridice, avand in vedere ca sistemul de impozitare aplicat proprietatilor a fost modificat major din ianuarie 2016, iar acest impozit se calculeaza in functie de destinatia imobilului. Imobile pot fi gasite pe site-ul Flatfy . De asemenea, puteti vedea preturile unui metru patrat din apartamentele vechi si noi ale oraselor mari din Romania.


*Comparatia este facuta folosind cifrele din luna martie 2019

In cazul persoanelor juridice, acestea au datoria de a depune un raport de evaluare realizat de un evaluator autorizat si care are scopul de a stabili valoarea impozabila a cladirilor si nu cea de piata sau cea justa.

Conform Codului Fiscal, fiecare persoana juridica care a realizat si depus acest raport de evaluare la inceputul anului 2016 trebuie sa depuna un raport de evaluare actualizat la inceputul anului 2019 deoarece, daca nu fac acest lucru, ar trebui sa plateasca un impozit crescut la 5%.

In Codul Fiscal se prevede faptul ca valoarea de impozitare ar trebui actualizata o data la 3 ani de persoanele juridice.

Potrivit standardelor de evaluare in vigoare, toate rapoartele de evaloare necesita recipisa BIF– respectiv dovada inregistrarii acestora in baza de date fiscale a autoritatii ce are rolul de a gestiona activitatea, cat si profesia de evaluator (ANEVAR).

Aspecte semnificative in Evaluarea pentru impozitare a cladirilor ce sunt detinute de persoane juridice in anul 2019

Valoarea impozabila a cladirilor ce apartine persoanelor juridice va fi rezultatul unui raport de evaluare, care trebuie sa fie realizat numai de catre evaluatori autorizati si inregistrati in Tabloul Oficial (anevar.ro) care trebuie sa utilizeze parafa valabila 2019.

Evaluatorii autorizati au obligatia de a inregistra rapoartele de evaluare in BIF, recipisa BIF fiind pusa de catre evaluator la dispozitia beneficiarului impreuna cu raportul de evaluare. Acestea urmeaza sa fie depuse la UAT pentru a fi stabilit impozitul pe anul 2019.

In cazul persoanelor juridice, rezultatele acestei evaluari nu se inregistreaza in situatiile financiare.

Termenul limita de depunere de catre contribuabili, adica persoanele juridice, a rapoartelor de evaluare este stabilit pana la prima transa a impozitului ce are loc pe 31 martie 2019.

Data la care se realizeaza evaluarea este 31 decembrie 2018, iar rapoartele de evaluare trebuie sa fie realizate intre 1 ianuarie si 31 martie 2019. De asemenea, rapoartele de evaluare trebuie efectuate conform Standarului GEV 500 – Determinarea Valorii impozabile a cladirilor.

Se emite cate un raport de evaluare pentru fiecare UAT indiferent de numarul de cladiri aflate in proprietatea contribuabilului

"Potrivit art 461 din codul fiscal (2) In cazul dobandirii sau construirii unei cladiri in cursul anului, proprietarul acesteia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe cladiri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator."

Daca vrei sa vezi mai multe ansabluri rezidentiale si detalii despre stadiul in care acestea se afla, dezvoltatorul care le construieste si alte detalii tehnice, intra pe pagina cu ansambluri rezidentiale Flatfy.

ACTE NECESARE EVALUARII PENTRU IMPOZITARE

Pentru realizarea raportului de evaluare avem nevoie de copii la urmatoarele documente:

act de proprietate;

releveu cadastral, plan de arhitectura sau schita constructiei;

certificat de inregistrare la Registrul Comertului (CUI) pentru persoane juridice.

contract de inchiriere sau comodat daca spatiul este ocupat de chirias;

In plus, daca exista, se pot solicita si urmatoarele documente (copii):

- incheiere de intabulare;

- extras de Carte Funciara;

- autorizatie de construire;

- proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

In termen de maximum 24 ore de la primirea comenzii, se va realiza inspectia proprietatii, iar in termen de maximum 72 ore de la momentul inspectiei si primirea actelor necesare evaluarii, raportul de evaluare urmand sa fie clientului sau destinatarului raportului de evaluare.


 

PREZENTARE EVALUATOR

• Expert Evaluator autorizat – Dragoi Emilia-Maria.

• Evaluator EPI ( evaluarea proprietatilor imobiliare ), in baza Certificatului de absolvire nr. 7418 / 15.06.2009 eliberat de ANEVAR, legitimatie nr. 12240, membru titular ANEVAR din 2012.

Asigurare profesionala de raspundere civila nr.21924 emisa de Allianz-Tiriac Asigurari SA – valabil 2018

absolventa 2015 a cursului de calificare in profesia "Agent imobiliar”, cod COR 3413.3.1, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

absolventa 2009 a cursului de calificare in profesia "Administrator imobile - property manager”, cod COR 5121.2.3, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

Studii universitare: Universitatea “Vasile Alecsandri” – Facultatea de Stiinte Economice Bacau- specializarea Marketing – promotie 2004.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 10 Mai 2019

Votati articolul "Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

    • Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a ba...» citeste mai departe aici

  • Registrul de Evidenta Fiscala: cine are obligatia intocmirii, ce cuprinde si un studiu de caz practic

    • Reamintim contribuabililor inregistrati ca platitori de impozit pe profit ca sunt obligati sa intocmeasca Registrul de evidenta fiscala, in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 870/2005 privind Registrul de evidenta fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In plus, acesta poate fi intocmit atat in format fizic, eliberat de unitatile fiscale, cat si in format electronic. In continuare, veti afla ce intrebuie inscrise in REF, iar la final puteti consulta un studiu ...» citeste mai departe aici

  • Plata decont: monografie privind depasirea sumei aprobate pentru decontarea combustibilului

    • Cu privire la decontarea cheltuielilor de transport pentru salariati, intalnim adesea situatii in care suma cheltuita depaseste limita alocata. In urmatorul studiu de caz, vom analiza modul in care aceasta situatie este inregistrata in contabilitatea unei companii. Ne vom concentra asupra cazului in care un salariat, delegat la un alt punct de lucru, depaseste suma maxima alocata pentru decontarea combustibilului. Monografie plata decont: studiu de caz ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X